Hyllie IK

Hyllie IK - Tollarps IF - Hyllie IP 15,00, div 3 södra Götaland

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2013 16:45 CEST

Hyllie IK kommer med två raka segrar. Tisdagens seger mot jumbon IFK Klagshamn med 8-0 var viktig dels för målskillnaden i den jämna serien, men också resultatet av bra passningsspel, rörelse och spelglädje.  Tollarp tappade senast hemma mot Staffanstorp med 0-3. Lördagens matchär ny sex- poängsmatch för båda lagen. Vårens resultat 1-1 i Tollarp.

Hyllie ställer upp med samma startelva som senast och får tillbaka Seath Sandmark efter avstängning senast.

Bilden: Arbets kraft Öresund AB, sponsor och samarbetspartner med Hyllie IK

Hyllie IK är en klubb som både satsar på en bred ungdomsverksamhet och samtidigt ha en ambitiös och tydlig målsättning för A-lagen. Inställningen är att alla är välkomna att träna och spela matcher. Hyllie IK håller igång mer än 25 lag i åldersgrupper från de yngsta födda 2006 till våra seniorlag för herrar och damer som båda spelar i division 3. Totalt har Hyllie IK mer än 600 medlemmar i föreningen.

Hyllie IK bildades 1930 och då hette klubben Vintrie IK och verksamheten bedrevs i Vintrie. Verksamheten flyttades till Hyllie 2004 och namnet ändrades till Hyllie IK 2008. Färgerna är de samma idag, grön-svart randigt, som vid starten 1930.

Vår filosofi är att med glädje kommer resultat, och med resultat kommer glädje.