Hyllie IK

HYLLIE IP måndag 15 juli MFF U21- Kalmar U21 kl 18.00

Pressmeddelande   •   Jul 11, 2013 22:23 CEST

Morgondagens stjärnor i MFF och Kalmar kommer till Hyllie IP på måndag 15 juli.
Match mellan lagens U21. Matchstart kl 18.00.  Gratis inträde.

MFF har tufft program med allsvenskan och kval i Europe League. Efter vinsten idag mot irländska Drogheda, spelas nästa omgång redan kommande torsdag 18juli mot skotska Hibernian FC . Finns säkert många i U21 laget som vill visa att de skall få fler minuter i A laget. Kalmar har i många år  haft duktiga U21 spelare som flyttats upp i A laget. Finns förutsättningar för en riktigt bra match.

Unga fotbollsspelare, ta med autografblocket  och kom till Hyllie IP, måndag 15 juli.

Bilden tagen på Hyllie IP tidigare i vår från Hyllie IK:s segermål mot Tomelilla.

Fin arena - gott på grillen   välkomna till Hyllie IP

Hyllie IK är en klubb som både satsar på en bred ungdomsverksamhet och samtidigt ha en ambitiös och tydlig målsättning för A-lagen. Inställningen är att alla är välkomna att träna och spela matcher. Hyllie IK håller igång mer än 25 lag i åldersgrupper från de yngsta födda 2006 till våra seniorlag för herrar och damer som båda spelar i division 3. Totalt har Hyllie IK mer än 600 medlemmar i föreningen.

Hyllie IK bildades 1930 och då hette klubben Vintrie IK och verksamheten bedrevs i Vintrie. Verksamheten flyttades till Hyllie 2004 och namnet ändrades till Hyllie IK 2008. Färgerna är de samma idag, grön-svart randigt, som vid starten 1930.

Vår filosofi är att med glädje kommer resultat, och med resultat kommer glädje.