IBECO AB

HYMAX GRIP - Den nya generationens dragfasta universalkoppling för vattenledningar!

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 11:00 CEST

Nu introducerar vi den dragfasta varianten av rörkopplingen Hymax! Det som kännetecknar kopplingarna främst är användarvänligheten när det gäller själva montaget - endast två åtdragningsbultar per sida som båda alltid är lätta att komma åt. Den ena bulten står för själva åtdragningen av tätningen emot röret och den andra pressar in de kraftiga tänderna för draghållfasthetens skull. Packningen i Hymax har en dubbelverkande tätningsfunktion: Mekanisk tätning uppnås radiellt vid åtdragning av bultförbanden. Hydraulisk tätning skapas genom rörets invändiga vattentryck.Hymax Grip är tillverkade av segjärn i ett mycket kraftigt utförande  och rostskyddade med epoxy. Bultar i rostfritt stål 304. Griptänderna som möjliggör draghållfasta installationer för alla rörtyper, hårda som mjuka är tillverkade i härdat rostfritt stål. Kopplingarna är även utrustade med ett handtag vilket ytterligare förenklar hanteringen vid montage i rörgrav.

IBECO - Kopplar och lagar rör!