Hypernode AB

Hypernode lanserar bred lösning åt Skolporten

Pressmeddelande  •  2012-06-25 20:25 CEST

Hypernode har levererat en ny webbplats åt Skolporten. Målet med webbplatsen är att underlätta vardagen och svara mot de önskemål och behov man har i sin profession oavsett man är pedagog, rektor eller skolchef.

Skolporten valde WordPress CMS i grunden med extra funktionalitet som Open-X annonshantering, matchmail-tjänst, bokshop(ej publicerad) och ett konferensbokningssystem.

Extra krut har satsats på skräddarsydd funktionalitet som:

En riktigt bred lösning som nu gör att redaktörerna på Skolporten får ett bättre stöd i sitt dagliga arbete.

Läs mer hos hypernode.se
Eller besök nya www.skolporten.se

Om SkolportenGruppen
SkolportenGruppen består av moderbolaget Skolporten och dotterbolagen Ifous och Skolmarknaden Sverige AB. Skolporten grundades 2000 av Per Reinolf. Therese Mabon är vd. På skolporten.se publicerar vi varje dag aktuella skolnyheter, debatter och forskningsresultat. Skolporten producerar nyhetsbrev riktade mot olika målgrupper: förskola, grundskola, gymnasium, skolchefer, matematiklärare samt specialpedagoger. Totalt har vi 90 000 prenumeranter på nyhetsbreven. Skolporten ger även ut forskningsmagasinet 360 som kommer ut 4 ggr per år. Företaget producerar årligen flera forskarkonferenser riktade mot olika målgrupper. År 2008 vann Skolporten Kunskapspriset i klassen Näringsliv.
Läs mer om Skolporten på Mynewsdesk.com

Hypernode AB levererar sajter med professionella verktyg åt företag och organisationer. Våra expertområden kretsar kring vägledning, koncept, design och implementation kring WordPress, EPiServer och SharePoint. Vi är verksamma i hela Sverige med bas i Mälardalsregionen, Stockholm och Västerås.

Ämnen:

Webbtjänster