Lifebike

Hyr din Lifebike elcykel på Gotland i sommar. Trendimport tecknar nytt avtal med Gotlands största sportbutik.

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2009 11:32 CEST

I sommar blir Visbys största sportbutik Team Sportia återförsäljare av nya tidens cykel - Lifebike Hybrid. Butiken kommer även att erbjuda uthyrning av Lifebike Hybrid till sommargäster.

- Vi är mycket glada över detta samarbete med Visbys störst sportbutik och att de även väljer att erbjuda uthyrning av elcykeln känns extra roligt. Elcykeln passar alldeles utmärkt som uthyrning och vi hoppas såklart att många ska välja att hyra elcykeln istället för en bil som släpper ut massa CO2, menar Erik Garpenbeck, försäljningsansvarig för Lifebike.

Lifebike Hybrid lanseras i början av sommaren i TV4 för att öka användningen av cyklar och cyklandet i Sverige. Cykling är något som både är hälsosamt och miljövänligt och har stor potential att bli en symbol för de personer som vill bidra till en friskare och mer hälsosam värld.

Lifebike Hybrid är en elcykel och fördelen är att den underlättar cyklingen när det är som mest jobbigt. En elcykel fungerar precis som en vanlig cykel men med fördelen att den delvis assisteras av en batteridriven elektrisk motor. Man kan cykla både med och utan den assisterande motorn.

Laddningen görs vi ett vanligt eluttag och det portabla miljövänliga litiumbatteriet på 1,6kg kan enkelt tas med upp i lägenheten eller bostaden. Ett fulladdat batteri kan räcka upp till 70km beroende på terräng. Maxhastigheten är 25km/h och den får brukas på cykelväg.

För mer information, gå in på Lifebike.se eller kontakta:

Mikael Kjellman, VD, Trendimport AB

Mobil: 0709-100 411

mikael.kjellman@trendimport.se

Trendimport Gruppen är ett lönsamt bolag som omsatte 115 miljoner SEK 2008. Trendimport har haft en kraftig omsättningsökning varje år sedan starten 2003. Försäljningen sker primärt via de egna varumärkena TMS, InVest och Bathlife. Bolaget har ca 35 st anställda fördelat i Sverige, Norge, Danmark och Kina.