Kaper

Hyra eller köpa byggutrustningen? Både och i Tyskland!

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2012 06:45 CET

På den tyska marknaden är det valfritt för kunden att hyra eller köpa nytt och begagnat till byggarbetsplatsen.

Många leverantörer slåss om den stora tyska marknaden för byggmaskiner och byggutrustning.  Samtliga väljer att låta kunden bestämma om det är hyra eller köp som är mest lönsamt.

HKL s exportchef Christian Schmidt kommer överens med Björn Sjeldrup

Den svenska marknaden domineras av hyresjättar som Cramo, Ramirent, Skanska och Lambertsson. Här är det hyra som gäller, trots att köp många gånger skulle innebära en väsenlig besparing. Alustep ser därför som sin uppgift att erbjuda köp som alternativ till att hyra. Våra kunder kan dessutom själva gå in i vår Kalkylator för att jämföra vad som är bäst.

Alustep har ett partnerskap med några av de större aktörerna i Tyskland.  HKL Baumaschinen, Beutelhauser, Kurt König Baumaschinen m fl.  Till detta kommer ett stort kontaktnät där vi dagligen söker av begagnatutrustning och maskiner som våra kunder frågar efter.

Under 2011, med en stark krona i ryggen, utökar vi våra kontakter i Tyskland säger Alusteps VD Björn Sjeldrup.