Residensportalen AB

Hyresförmedling på dina villkor

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2012 23:38 CEST

Stockholm, 26 maj – LET AB (Residensportalen), förmedlare av andrahands hyresbostäder till företag, lanserade sin nya webbplats och platform för hyresförmedling av bostäder i andrahand; www.residensportalen.se. I och med uppgraderingen kommer nu även privatpersoner, mindre bolag, institutioner och ambassader kunna direkt söka bostäder. Den nyutvecklade databasen ger hyresvärdar bättre kontrol över vem som ser deras annons och vem de i slutändan riktar sig mot. I och med dessa kontroll funktioner bibehåller hyresvärdarna möjligheterna till samma sekretess nivå som tidigare. Hyresvärdar som söker andrahands hyresgäster har, om de så önskar, ett bredare och djupare urval av bostadssökande att välja från på en livligare marknad. Grundare och delägare Sarah T. Foxen-Stjernswärd kommenterade; ”Sedan 2003 har vi byggt upp ett otroligt starkt varumärke bland hyresvärdar och bolag. Detta är ett stort, men naturligt steg i utvecklingen av bolaget. Vi har förberett för denna lansering sedan novmeber 2009 då vi lanserade version 1, vilket har givit oss möjligheten att förstärka databasen med bostäder i andra delar av landet och hantera situationer som dykt upp på en mindre skala.”

Både hyresvärdar och bostadssökanden har nu tillgång till avancerade sökmotorer, boknings system, e-handels platform för tilläggstjänster och automatiserade verktyg för att hålla databasen så färsk som möjligt. Gränssnitten och databaserna läggs på en helt ny platform som kommer möjliggöra snabbare och bättre framtida utvecklingar och uppgraderingar samt bättre informations utbud från erfarna hyresförmedlare.

Om Residensportalen/LET AB:

Grundat 2003 som första bolag att endast ta förmedlings uppdrag från hyresvärdar i processen att hitta lämpliga hyresgäster, har Residensportalen/LET AB idag blivit den ledande oberorende förmedlaren av bostäder till stora bolag. Residensportalen/LET AB har byggts upp till att idag vara synonymt med kvalité, intigritet och effektivitet.  Residensportalen/LET AB hjälper framför allt hyresvärdar som önskar hyra ut sina bostäder med hela processen från marknadsföring, visningar, kontraktsskrivning, inspektioner samt rådgivning. Bolaget har säte i Stockholm, men hjälper hyresvärdar i hela Sverige med hyresförmedling. Webb adressen är: http://www.residensportalen.se.

Kontakt:

Sarah T. Foxen, 08 755 0121