Hyresgästföreningen Region Aros-Gävle

Hyresgästerna tydliga om Uppsalahemförsäljningen: Ja till Uppsalahem, Nej till försäljning

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2011 10:07 CEST

Hyresgästföreningen har frågat hyresgästerna i de lägenheter som säljs av Uppsalahem till Dombron: Är försäljningen bra eller dålig? Beskedet är tydligt från de boende: nej till försäljning. Ja till Uppsalahem.

-          Det är bra att berörda hyresgäster ger ett tydligt besked, kommenterar Cecilia Staland, ordförande Hyresgästföreningen Uppsala Knivsta. Tyvärr är affären redan beslutad i fullmäktige utan att hyresgästerna fick säga sitt, men idag träffar Hyresgästföreningen Uppsalahem och Dombron och överlämnar hyresgästernas åsikter. – Vi hoppas att hyresgästerna ges möjlighet att påverka affärens slutliga utformning synpunkter och att Dombron tecknar ett avtal om boinflytande.

Hela enkätresultatet, inklusive intressanta fria svar, finns bifogad detta pressmeddelande.

Vill du veta mer ring Cecilia Staland 0709-733 690, eller Georg Hardt 0703-54 55 52

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för bostadshyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. Vårt mål är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap. Vi finns representerade i ca 3 000 bostadsområden. Det finns drygt 11 000 förtroendevalda som har valt att arbeta aktivt för HYresgästföreningen.