Glädjefabriken

I år blir det glädje bakom luckorna - igen

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2013 07:34 CEST

Glädjefabriken startades för knappt ett år sedan och har redan hunnit med att glädja många behövande.

- Det började med min mormors dröm om att vara jultomte för cancersjuka barn, berättar Sandra Olofsson som är grundare av företaget Glädjefabriken.

Att det sedan skulle utvecklas till ett företag fanns inte i åtanke men idag arbetar Sandra heltid med Glädjefabriken.

-  Jag fick mersmak av den där kvällen på sjukhuset och ville jobba heltid som jultomte.

Sedan starten för knappt ett år sedan har Glädjefabriken hunnit sprida mycket glädje – dansfest på ett äldreboende med Lets dance – stjärnan Tobias Karlsson i spetsen, uppmuntran till kvinnojourer, hemlösa och ungdomar med problem i form av gåvor eller aktiviteter. Förra året förvandlades ett äldreboende till en levande julkalender, då alla pensionärer fick varsin present varje dag fram till jul – för att ingen skulle bli bortglömd på ålderns höst.

Nu är flera nya projekt igång, bland annat är 2013 års julkalender precis spikad.

-  Tanken med Glädjefabriken är att det är något alla ska vinna på, det ska gynna alla led. Därför erbjuder vi ett unikt koncept där företag får hjälpa till att finansiera de goda gärningar Glädjefabriken utför – samtidigt som företagen får marknadsföring för att kunna stärka sitt varumärke. Man gör alltså något bra såväl för andra som för det egna företaget, säger Sandra.

Årets julkalender kommer bli något alldeles extra! Kunderna har nämligen själva möjlighet att önska vem eller vilka de vill muntra upp. Det kan vara en hemlös, sjukhuspatient, eller varför inte någon ur den egna personalen som haft det tufft. Varje dag, den 1-24 december, presenteras detta på Glädjefabrikens hemsida, i lokaltidningen samt på Facebook.

- Jag ser fram emot julen för det har blivit en extra rolig tid på året tack vare min mormors dröm. Och årets julkalender ska bli väldigt spännande, det kommer bli ett saligt hopkok av människor som ska muntras upp. Samtidigt är jag lycklig att få arbeta med något där varje dag är julafton eller åtminstone förberedelse för julafton, säger Sandra.

GLÄDJEFABRIKEN hjälper företag att kombinera marknadsföring med goda gärningar. Vi gör jobbet, företaget får cred för det och på så sätt kan vi tillsammans sprida mycket glädje.

Hela idén med Glädjefabriken är att alla ska vinna på det. Den som ger, den som levererar och den som tar emot.

Glädje smittar!

Sandra Olofsson, grundare