welloo e-handel AB

I år ska julskyltningen göras av nytt miljömaterial

Pressmeddelande  •  2010-10-21 13:02 CEST

– Sedan vi ”slog upp portarna” till webbutiken har intresset varit enormt. Uppen­barligen saknades det vi erbjuder på marknaden och responsen stärker oss i övertygelsen att det är dags att ändra synen på kommersiell inredning, säger Jan-Erik Berggren, grundare till den nya sajten welloo.se.

Samtidigt som den första snön faller över landet lanserar welloo.se sin kollektion för julskyltning och helgpyntning i offentliga miljöer.

Inriktade mot fram för allt butik, skyltfönster, mässor och event passar produkterna tillverkade i Re-board perfekt genom att de kombinerar flera viktiga egenskaper:

• Tillverkade av förnyelsebara resurser (papper)
  • Resurssnåla – består mest av luft
  • Energisnåla att transportera
  • Lätta att arbeta med
  • Återvinningsbara i befintliga system för wellretur
  • Kreativa
  • Unika – varje leverans är helt styrd av kunden och liknar inget annat
  • Säljande genom den uppmärksamhet de skapar

I konceptet väljer kunden bland produkterna i webbutiken och bestämmer sedan fritt vad som ska tryckas på dem. Det handlar om färger, logotyper och texter, men mest av allt bilder. Stora, tydliga och säljande bilder.

En helt igenom digital produktionsprocess där produkterna tillverkas efter kundens beställning, i precis det antal kunden behöver, ger heller inget spill, ingen lagerhållning. Med trycket direkt på materialet uppnås en hög och jämn kvalitet och behovet av att blanda material i flera steg elimineras, vilket också är en fördel i återvinningen.

Användningsområden finns överallt där man vill framföra ett budskap, visa upp sig och kanske även sina produkter. Många kunder återfinns inom mässa och event, men även varumärken och butiker är återkommande köpare.

– Som ett roligare alternativ till standardinredning och betydligt billigare än annan kundstyrd inredning fyller welloo.se definitivt ett behov, sammanfattar Jan-Erik företags idé.

welloo.se är Sveriges nyaste webbutik där du kan designa din egen inredning till mässa, butik, konferens och event. Välj bland våra många produkter i det moderna miljömaterialet Re-board. Sedan trycker vi vad du vill i form av bilder, texter, logotyper, färger och mönster. Direkt på materialet, för en hög och jämn kvalitet. Uppmärksamhet i korta serier, helt återvinningsbart.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom