Universal Music Sweden

I BLAME COCO TILL SVERIGE PÅ FREDAG

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2010 17:09 CEST

Sverige  blir först ut att släppa debutalbumet från I Blame Coco

Sverigebesök den 1:a oktober.

TELIA livestreamar eventet världen över.

På fredag släpps ”The Constant” i Sverige och I Blame Coco kommer till Sverige för PR och ett showcase på exklusiva Berns 2.35:1.

Det är även bekräftat att ingen mindre än Robyn kommer att göra Coco sällskap på scen!

Tyvärr understiger antalet platser det enorma intresset som uppstått när Coco annoserade ut tillställningen på sin Facebooksida tidigare i veckan.

MEN till alla fans stora glädje har  Telia möjligjort en 4G livestreaming av hela eventet under fredagskvällen. Så ingen behöver gå miste om att se henne uppträda!

Följ hela dagens event och den unika konserten på Berns via Telias 4G sändning - här!

Vi kommer att återkomma under torsdagen ang fördelningen av platserna på detta exklusiva event.

Coco hittade sitt elektroniska popsound i sin nya favoritstad Stockholm tillsammans med producenten Klas Åhlund. Första smakprovet från henne hörde vi på P3 redan i våras – på singeln ”Caesargästades hon av självaste Robyn och det uppmärksammades förstås av varje musikblogg med självaktning, och remixades av stora namn Miike Snow och Diplo. Andrasingeln Selfmachine släpptes i slutet av juli, rusade rakt in på P3s B-lista, och har under augusti-september varit en av kanalens absolut mest spelade låtar.

Den blott 20-åriga Eliot ”Coco” Sumner har gjort musik under namnet I Blame Coco i flera år och hon har även hunnit vara modell åt prestigefyllda klädmärken som Hope och Burberry.

Musikaliteten och den hesa stämman har hon ärvt av sin pappan Sting, men musikaliskt är det tydligt att hon har helt andra referenser än den gode Gordon ”Sting” Sumner.

Kontakt:

Pressfrågor: Charlie Åberg 0705 295 311

Ytterligare frågor gällande eventet: Eric Cederlund 0705 296 814

Ytterligare frågor gällande Telias 4G tjänst vänligen kontakta Bengt Olsson, kommunikationschef.  070-357 46 29