Universal Music Sweden

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2010 15:15 CEST

26 november - Stockholm, Strand
27 november - Malmö, KB

Ryggsäcken som det innebär att ha en världskänd artist som förälder kan kanske kännas lite betungande ibland men i Coco Sumners, eller som vi bättre känner henne I Blame Coco, fall är det bara en fjäderlätt fotnot.

Det handlar om en självständig tjugoåring med läderhud på näsan som tillsammans med Robyns wingman, Klas Åhlund, skapat ett sanslöst grymt album av mörk pop i liason med små new wave-romantiska inslag. ”Caesar”, den första singeln från debuten ”The Constant”, är en badass hit med lika basdass körer av, yes, Robyn. Miike Snow är ytterligare en blågul producent som hjälpt Coco att lämna skuggan av sin fader och äntra världen med hitflaggan på topp.

På Way Out West i år erövrade hon publiken innan introt tagit slut och använde resten av tiden att domptera hela Park Lane och folket som strövade längs Avenyn. Hon gjorde ett exklusivt framträdande inför 200 pers för några veckor sedan på Berns, kön ringlade lång med folk som inte kom in. Sitt inte och gråt nu. Det är med dessa rader av ord som vi erbjuder ytterligare en chans att se I Blame Coco ifall du missade båten förra gången. Sov dig till första platsen i kön framför Strand eller KB nu i november. Du kommer inte ångra förkylningen!

Håll dig uppdaterad med den senaste informationen på Facebook-eventet

För intervjuförfrågningar kontakta Charlie Åberg

BILJETTER

Biljetterna släpps på fredag den 22 oktober, kl 9:00.

Stockholm - Biljetter köps via Ticnet på 077-170 70 70 och www.ticnet.se eller via Strand, www.hornstullstrand.se.

Malmö - Biljetter köps via Eventim på 0771-651 000, www.eventim.se eller hos ett Eventimombud.

THE CONSTANT

Lyssna på debutalbumet på Spotify eller iTunes

LÄNKAR

I Blame Cocos hemsida