Alexed Promotion

I denna turbulenta tid så ger Stereo Explosion oss äntligen Good news. -Ny singel ute idag.

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2018 11:14 CEST

Stereo Explosion bildades i Malmö av Jens Andersson, Martin Axén och Jepson i slutet av 90-talet. Jepson och Martin var då parallellt även medlemmar i gruppen The Ark. När de sedan slog igenom med "It takes a fool to remain sane" gick även Jens över till gruppen och Stereo Explosion pausades på obestämd framtid.

Hösten 2014, tre år efter att The Ark lades ner, kände medlemmarna att det var dags att blåsa liv i Stereo Explosion igen. 2016 släpptes singeln "A better place", en låt som spelats flitigt på radio samt hyllats av bloggare världen över. "A better place" följdes sedan upp av en remix-EP och i fjol kom även singeln "Outta here".

Nu är det dags för bandet att ladda inför debutalbumet ”Made Of Music" och släppa singeln "Good news" den 6:e april.

-Grundidén till texten kom till under den amerikanska valhösten 2016 och är en reflektion över hur mörkt läget i världen ser ut just nu. Vi vill med låten inge hopp för framtiden och framförallt för framtida generationer, berättar bandet.

Låten är skriven och producerad av Jens & Jepson i JJ Studios och mastrad av Greg Calbi (David Bowie, MGMT, Lou Reed, Tame Impala, Lady Gaga) på Sterling Sound NY.

I maj släpper bandet sitt debutalbum ”Made Of Music” som kommer följas upp av en turnè.

Jens och Jepson jobbar som låtskrivare/producenter och har bland annat skrivit låtar till den kinesiska artisten Bibi Zhou, Linus Östlund och amerikanska bandet Warner Drive. De har dessutom skrivit musiken till Riksteaterns uppsättning av vampyrmusikalen "Ont Blod" som turnerar Sverige runt under våren 2018.

Lyssna på Good news
Spotify // Apple Music

Följ Stereo Explosion:
Facebook // Instagram

Alexed Promotion är ett personligt PR-företag baserat i Göteborg som lyfter ny musik till folket.
För allmänna frågor eller intervjuförslag, kontakta Johan Alexed: johan@alexed.se / 0705-188974.
Tack så mycket.