Rewine

I heart Shiraz, I heart Chardonnay

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2013 11:17 CET

I ♥ Shiraz är ett mjukt och moget, rött vin med viss kryddighet och en generös dos röda, mogna bär. Druvorna kommer från den södra delen av Cariñena och sluttningarna upp mot bergskedjan Sistema Iberica, i norra Spanien. Det kontinentala klimatet i kombination med gårdar på hög höjd skapar idealiska odlingsförhållanden för vin.

Druvorna plockas i slutet av augusti och krossas varsamt. Vinet får sedan vila med druvskalen i en vecka innan det tappas över på toppmoderna rostfria ståltankar där vinet får jäsa långsamt i låg temperatur, för att bevara frukt och syra.

I ♥ Shiraz serveras bäst rumstempererat och gifter sig helst med en kryddig tomatsås eller grillat rött kött.

I ♥ Chardonnay
är ett fruktigt vitt vin med toner av päron, äpple och vit persika och vinet ger en rund och mjuk eftersmak. Druvorna är odlade i Banat i västra Rumänien. Banat har ett medelhavsklimat och är generellt något svalare än resten av landet vilket ger en längre skördesäsong.

Druvorna plockas om natten, då det är svalare, och pressas genast för att vinet ska behålla sin friskhet. Druvjuicen jäser sedan på temperaturkontrollerade, rostfria ståltankar och lagras i fyra månader innan den tappas på flaska.

I ♥ Chardonnay serveras bäst lätt kyld till kyckling, grillad lax eller pasta med gräddig sås.

I ♥ Shiraz  Art nr: 70326-01
Pris: 59 kr (Beställs i låda om 6 flaskor 354 kr).
Beställ I ♥ Shiraz här!

I ♥ Chardonnay  Art nr: 70029-01
Pris: 59 kr (Beställs i låda om 6 flaskor 354 kr).
Beställ I ♥ Chardonnay här.

Rewine kontakt:
Markus Eriksson
tel: 070 674 47 00
markus@rewine.se

Om Rewine:
Företaget grundades 2002, producerar och distribuerar öl och vin med starka varumärken till försäljning över hela världen. Tidigare lanseringar inkluderar KISS Zin Fire Zinfandel, KISS Shout It Out Chardonnay, KISS Destroyer Beer, Neige Ice Wine samt Christian Audigiers viner och champagne.

We love wine. We love everything about wine.
We love that there is always something new to try.
It might be a grape variety, a style, a country or even an unusual food match.
This range is a collection of some of our favourite wines.
All you have to do is follow your heart and pour yourself a glass!