Zinnemax 5D

I helgen kom besökare nr 50 000 till Zinnemax 5D

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 07:08 CEST

När Magnus Söderberg skulle titta på den senaste filmen RUIN berättade Gustav i kassan för honom att han är besökare nr 50 000

Det innebär att Magnus kan ta med sig upp till 23 vänner och få hela 5D-bion för sig själv i 30 minuter.

-     ”Vi har precis firat 1 års jubileum och vi vill fortsätta att fira genom att bjuda besökare nr 50 000 på 30 minuter 5D-bio där även vännerna får följa med. Magnus kommer själv att bestämma vilka filmer som han och hans sällskap skall få se”, säger Mats Rosén, grundare av Zinnemax 5D.

Zinnemax 5D har besökare från 4 – 84 år. De flesta besökarna har ett ärende i Kista Galleria och passar spontant på att se en 5D-film. Under året har det kommit många besökare från olika delar av Sverige som har hört talas om 5D-bion och de passar på att besöka oss när de är i Stockholm.

-     ”Det skall bli otroligt kul att ta med mig släkt och vänner till Zinnemax 5D”, säger Magnus Söderberg från Uppsala”.

Zinnemax 5D-bifograf ligger i Kista Galleria och erbjuder även, konferens, event samt barnkalas.

www.zinnemax5d.se

Presskontakt:

Mats Rosén, Zinnemax 5D – mats.rosen@zinnemax5d.se  mob: 0708 58 22 18

Zinnemax 5D är ett nybildat bolag som den 27 augusti 2011 etablerade Sveriges första 5D-biograf i Kista Galleria. 5D-bio skapar en känsla av att vara med i filmen genom att lägga till olika effekter som är synkroniserade med filmen.  Du överraskas av olika effekter så som 5D-stolar som rör sig i alla dimensioner, vindpustar, vattenstänk, rök, doft, känseleffekter, ljuseffekter och en ljudanläggning i 7.1 format. Zinnemax 5D är en upplevelse som stimulerar alla sinnen och filmerna som visas är cirka 5 -10 minuter långa.