BRIS - Barnens Rätt i Samhället

I jul har Barnens Hjälptelefon öppet alla dagar!

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2009 11:13 CET

Under jul kommer Barnens Hjälptelefon att vara öppen varje dag, även julafton och nyårsafton.

– Ända sedan Barnens Hjälptelefon startade år 1980 har det varit BRIS mål att öka tillgängligheten till vår stödverksamhet för barn och unga. I år har vi lyckats med att komma en bra bit på vägen, säger Göran Harnesk, generalsekreterare BRIS.

– Jag är väldigt glad över att vi i år lyckats frigöra resurser så att vi kan stötta barn och unga alla dagar, året om, säger Eva Waltré, chef BRIS operativa verksamhet.

Barnens Hjälptelefon är öppen alla dagar i veckan: vardagar mellan klockan 15.00 till 21.00 och helgdagar mellan 15.00 till 18.00. Alla samtal är helt anonyma, gratis och det syns inte på telefonräkningen att man har ringt BRIS.

Utöver Barnens Hjälptelefon kan barn mejla med BRIS under julen. BRIS-mejlen är öppen dygnet runt, alla mejl är anonyma och varje barn får ett enskilt svar inom två dagar.

För mer information om BRIS stödverksamhet för barn och unga, gå in på www.bris.se

För pressinformation kontakta presschef Cecilia Nauclér, 0701-60 88 30 eller cecilia.naucler@bris.se

Barnens Rätt I Samhället (BRIS) är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell medlemsorganisation som bistår barn som far illa. FNs konvention om Barnets rättigheter är ett viktigt riktmärke i det arbetet. BRIS verksamhet finansieras via gåvor, medlemsavgifter och företagssponsring. Idag har BRIS nästan 600 ideella som arbetar i stödverksamheten.  Mer information om BRIS finns på www.bris.se