Milou Communication AB

I Love Music Camp & Milou Communication AB i digitalt samarbete för rörelsehindrade ungdomar.

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2014 14:17 CEST

Karlskrona, 8 maj 2014.

I Love Music Camp är ett projekt under uppbyggnad med fokus på att skapa intresse och bättre möjligheter för personer med olika rörelsehinder att arbeta inom musik- och underhållningssektorn, att visa att ett rörelsehinder inte alls behöver vara någon begränsning och bryta de fördomar som existerar om vad som är möjligt eller inte.

Upplevelseindustrin har en stor förbättringspotential gällande att ta till vara på kompetens och förmågor hos personer med rörelsehinder. Vårt mål med projektet är att förändra attityder inom branschen och samtidigt förbättra rörelsehindrades möjligheter att arbeta inom upplevelseindustrin.

"För oss på Milou är det en självklarhet att hjälpa andra. Genom åren har vi gjort många olika saker men aldrig något så engagerande och motiverande som detta tillsammans med I love music camp. Att rasera barriärer och arbeta bort fördomar är inte bara en trevlig sak - det är en nödvändighet. Vi ser därför otroligt mycket fram mot att få följa satsningen på rörelsehindrade ungdomar inom medie- och underhållningsbranschen. Och är naturligtvis både glada och stolta över att få bidra med det vi kan bäst - digital kommunikation" säger Jonas Johnsson, Marknadsansvarig på Milou.

Ett första steg mot att nå detta mål är ett Camp, där barn och ungdomar från 13 år och uppåt ges möjlighet att arbeta med musik, film & TV såväl som närliggande områden inom bl.a. make-up & styling. På scen såväl som bakom. Under tre dagar ges möjligheter att prova på yrken som till exempel musikproducent, scen- och makeupartist. Detta Camp är ett första steg på resan mot att nå en helt unik utbildningsplattform för personer med rörelsehinder.

Tillsammans med Milou Communication kommer vi den 9:e maj påbörja den digitala delen av vårt projekt. ”Tack vare Milous initiativ En kram från Milou, i vilket ett ideellt projekt valdes ut, har vi nu möjligheten att lägga en riktigt bra grund för vårt fortsatta arbete.” avslutar Maxe Axelsson initiativtagare till I Love Music Camp.

Om I Love Music Camp

I Love Music Camp arrangeras av Stage4you Academy, som sedan 2006 driver utbildningar inom musik, media och styling. Grundare och idéförfattare till konceptet är Maxe Axelsson. Maxe är utbildningsansvarig vid Stage4you och även grundare till Pama Studios.

Maxe Axelsson

maxe@stage4you.se

Om Milou Communication

Milou Communication är idag en av södra Sveriges största digitalbyråer med 16 anställda projektledare, utvecklare, interaktionsdesigners, formgivare och strateger. Milou levererar allt från mobila shoppingupplevelser till globala varumärkesplattformar, gränssnitt för digitala veckomagasin och webbaserade affärssystem.

Jonas Johnsson

jonas.johnsson@milou.se