i+m Naturkosmetik

i+m Naturkosmetik lanserar en ny ansiktsvårdslinje - Special Care

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2010 12:26 CEST

I oktober 2010 lanserar i+m Naturkosmetik en ny serie – Special Care - med nya spännande ingedienser såsom avellananöt, koriander och rooibos.

I serien ingår ansiktspeeling, ansiktsmask, tonande dagcreme och ansiktsspray – alla skapade med särskilt utvalda ekologiska råvaror för att ge huden djupgående avkoppling och regeneration. Special Care serien är framtagen som ett komplement till daglig omvårdnad och lämpar sig för alla hudtyper.

Special Care Face Mask Avellana Rooibos ansiktsmask fyller på hudens fuktreserver samt utjämnar och mildrar fina linjer. Fettsyrerika växtoljor från avellananöt och argan i kombination med antioxidantrikt rooibosextrakt förnyar hudcellerna effektivt och ger en djup avslappning.

Avellananötsoljan från de chilenska Anderna innehåller rikligt med flavonoider och den i växtriket ovanliga, omättade fettsyran palmitoleinsyran (omega 7). Den  har en viktig funktion i uppbyggandet av cellmembran och ger en snabb lindring för irriterad hud.
   Sydafrikanskt rooibosextrakt innehåller ett stort antal essentiella mineraler och antioxidanter och är känt för sina antiinflammatoriska egenskaper.

Special Care Face Peeling Avellana Koriander peelingkräm med jojobakorn tar effektivt bort döda hudceller och rengör på djupet. Innehåller lugnande och starkt reparerande avellananötsolja som motverkar hudirritationer och korianderextrakt som förbättrar lystern samt har en vitaliserande verkan på huden. Efter Face Peeling Avellana Koriander blir huden slät och balanserad och tar lättare upp verksamma ämnen.

Special Care Teint Refresh Creme Carotin Vitamin E naturligt tonande ansiktscreme som ger en mild toning över tiden med hjälp av den karotenrika morotsoljan.Cremen innehåller även naturligt E-vitamin som bidrar till att hyn får en strålande fräsch look. Den exotiska kombinationen av vanilj och morot stimulerar sinnet och efterlämnar en diskret  doft på huden.

Energizing Splash Pomegranate Papaya ansiktsspray tillför ett varaktigt fukttillskott och ger ett omedelbart välbefinnande. Uppfriskande granatäpple och payapa berikar huden med näring och ny energi. Ansiktssprayen är en bekväm förfriskare i torra inomhusmiljöer, vid datorn, efter solbad och på resan.

Liksom alla i+m Naturkosmetiks övriga produkter är  Special Care produkterna baserade på ekologiska och helt naturliga råvaror. Alla produkter är dessutom kontrollerade och certificerade av tyska BDIH.

Produkterna kommer att finnas i butik från vecka 40 hos återförsäljare runt om i landet.

För mer information vänligen kontakta:
Kersti Sixhöj, presskontakt, 08 559 22 400, kersti@naturgod.se

i+m Naturkosmetik grundades för 30 år sedan i Berlin och är en av de mest traditionella producenterna av naturkosmetik i Tyskland.

Hela produktionskedjan inom i+m bygger på principen att i tillverkningen används helt obehandlade ekologiska råvaror. Företaget lägger särskild vikt vid miljövänlig, rättvis produktion och prioriterar samarbete med socialt ansvarsfulla leverantörer. Under många år har i+m stöttat ekologiskt jordbruk runt om i världen och främjat rättvisemärkt handel.

• Innehåller över 95% ekologiska råvaror
  • Fri från syntetiska tillsatser och mineraloljor
  • Fri från syntetiska doft- och färgämnen
  • Utan paraben och PEG (polyetylenglykol)