i+m Naturkosmetik

i+m naturkosmetiks nya kampanj ”Urban gardening” får städerna att blomma!

Pressmeddelande  •  2012-03-28 09:09 CEST

Vid köp av Berlin Shower Gel eller Berlin Body Lotion följer en påse med ekologiska blomfrön med på köpet!

Fröbollen utvecklar sig så småningom till en blomstrande överraskning och oavsett om det blir stockrosor, majs eller solrosor - alla frön är 100% ekologiska och bidrar till att skapa en grönare stad. Fröna är mycket livskraftiga och kan även sås på trånga eller svåråtkomliga platser.

Urban Gardening är en gammal idé om att skapa grönare stadsmiljöer där naturen ges ett större utrymme i staden. Med fröna kan man förvandla vilken tråkig tom yta som helst till en blomstrande oas även mitt i trafikkaoset. De sk. "fröbomberna" har sina rötter i en rörelse som växte fram under 70-talet på Manhattan och som under senare år åter blivit känt genom insatser från Londonbor såsom Richard Reynolds. De hemliga nattaktionerna under 70-talet som kallades Guerrilla Gardening har numera utvecklats till en organiserad trädgårdsskötsel kombinerad med odling av frukt, grönsaker och kryddor. Med hjälp av i+m Naturkosmetiks "fröbomb" kan alla förvandla de kvarvarande trista ytorna till spirande och inspirerande närmiljöer.

Skicka gärna in en vacker bild på just din "stadsträdgård" - oavsett om du har sått fröna själv eller om du snubblar över ett intressant motiv. Sänd din bild till oss på urbangardening@im-natur.se senast den 31 augusti 2012.
De tre mest spännande bilderna belönas med en exklusiv presentförpackning innehållande i+m:s hudvårdsprodukter.

Berlin Shower Gel - är baserad på hudvänliga sockertensider och innehåller ekologisk arganolja och sheasmör från Rättvisemärkta projekt i Marocko och Uganda. En uppfriskande duschgel som bevarar hudens fuktbalans och ger en perfekt start på dagen.
Berlin Body Lotion - gör huden smidig och väl återfuktad - använd den gärna efter bad, vid solsveda eller när huden känns torr - huden får snabbt ett intensivt fukttillskott och en behaglig svalka.

För mer information vänligen kontakta:
Kersti Sixhöj, presskontakt, 08 559 22 400, kersti@im-natur.se
web: www.im-natur.se

i+m Naturkosmetik grundades för 34 år sedan i Berlin och är en av de mest traditionella producenterna av naturkosmetik i Tyskland. Hela produktionskedjan inom i+m bygger på principen att i tillverkningen används helt obehandlade ekologiska råvaror. Företaget lägger särskild vikt vid miljövänlig, rättvis produktion och prioriterar samarbete med socialt ansvarsfulla leverantörer. Under många år har i+m stöttat ekologiskt jordbruk runt om i världen och främjat rättvisemärkt handel.
i+m Naturkosmetik ingår även i det så kallade ”vagga till vagga” (Cradle to Cradle) konceptet - där produkterna bedöms utifrån deras miljöpåverkan i hela produktionsledet och där man ständigt använder metoder att minska koldioxidutsläppen - allt från inköp av ingredienser till minimalisering av förpackningar.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom