MEST Djur AB

I Norrköping finns MEST Djur

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2014 09:00 CEST

Östergötland är ett djurtätt län och området kring Norrköping är inget undantag. 8 392* stycken – så många hundar bor i Norrköping. En del av alla dessa hundar går på hunddagis när matte eller husse inte är hemma, men hunddagis passar inte alla och framför allt finns det andra sorters djur som inte är välkomna på dagis eller pensionat

I mars 2014 startade MEST Djur AB sin verksamhet med målet att underlätta vardagen för djurägare i Norrköping med omnejd. Företaget erbjuder bland annat hundrastning, stallhjälp och avbytare till verksamheter med lantbruksdjur.

MEST Djur AB ägs och drivs av Mattias och Evelin Stjernström som efter flera yrkesverksamma år som djurvårdare inom svenska djurparker nu har tagit steget till ett eget djurvårdsföretag.

”Vi har en bred kunskapsmässig bas att stå på vilket gör att vi stolt kan erbjuda våra kunder hjälp oavsett vilket djurslag det gäller. Vi vet hur svårt det kan vara att hitta en pålitlig och trygg djurvakt, speciellt om man har djur som kräver speciell skötsel. Eftersom många djur kan bli stressade av att flyttas till nya miljöer arbetar vi hemma hos våra kunder, där djuren känner sig trygga ” säger företagets VD Evelin Stjernström.

Djurvårdstjänsterna utgör i dagsläget den klart största delen av företagets verksamhet men kompletteras med en småskalig försäljning av foder och tillbehör.

”När det kommer till foder och tillbehör försöker vi erbjuda så naturliga och miljösmarta alternativ som möjligt.  Gärna ekologiskt, även om det än så länge kan vara lite svårt att få tag på.” berättar Mattias Stjernström, vice VD.

*Uppgift från Jordbruksverkets sammanställning 2013