Frotté Sverige AB

I samarbete med DOGWALK skänkar vi oavkortat pengar till Prostatacancerforskningen

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2009 14:36 CEST

Som samarbetspartner presenterar vi DOGWALK vecka 16.

Starten går från Stora Torget i Enköping kl: 09.00 Måndag 13/4 (Annandagpåsk) och avslutas Lördag 18/4 med intågande i Gävle.

Promenad schema och mer info hittar ni på www.dogartist.se.

Om Ystad-Haparanda

I kampen mot prostatacancer vandrar Robert Aschberg och Gert Fylking från Ystad till Haparanda på 100 dagar. Syftet med den 180 mil långa vandringen är att uppmärksamma Sveriges vanligaste cancerform, sprida information om frågan och samla in pengar till kampen mot prostatacancer. Projektet är ett samarbete mellan Cancerfonden, Strix Television, TV8, RIX FM och Aftonbladet.
Varje söndag kl. 19.00 sammanfattas veckans händelser i en direktsänd talkshow på TV8.

DOGArtist är modeföretaget som har hunden i fokus och som designar i samarbete med kända personligheter. Bakom varumärket står paret Gert & Tanja Fylking.

Välkomna att delta och skänk en slant till forskningen av prostatacancer, de första 100 hundägarna som skänker minst 200:- till Cancerfonden får en välfylld goodiebag innehållande fantastiska produkter från våra nedanstående sponsorer. Alla sponsorer har dessutom skänkt ett bidrag till forskningen av prostatacancer.

DOGWalken arrangeras av DOG Artist i samarbete med
Newmarket Town, Frotté Sverige, Masterpet, Härliga Hund, Advance, Tiks Pac, Vitargo, Sveland, Pimpjuice och KR Offset & Copy.

Vid frågor, kontakta gärna Tanja Fylking, tanja@dogartist.se.