Solna Business Park

I Solna Business Park bestämmer Ica, Coop och Unilever– serviceutbudet har utökats enligt hyresgästernas önskemål

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2011 09:18 CET

I Solna Business Park har hyresgästerna ett stort inflytande över serviceutbudet. Fastighetsägaren Fabege ordnar kundevents för att ta reda på vad hyresgästerna saknar i området. Under det senaste året har förslag från eventen resulterat i att en kemtvätt, ett skomakeri, ett nytt café samt en restaurang som erbjuder hälsosam mat för avhämtning öppnat i området. Helt enligt hyresgästernas önskelista.

I Solna Business Park är tanken att allt som underlättar för företagen och människorna som arbetar i området ska finns där. Det är en av anledningarna till att flera stora företag har valt att etablera sina huvudkontor där, bland andra Ica, Coop och Unilever. Området förbättras hela tiden med nya tjänster och utökat serviceutbud.

YouGo Takeaway, som öppnade i augusti i år, är ett av de nyetablerade företagen i området.

– Vi har fått jättefin respons från kunderna. Vi ser att det finns en marknad för vårt koncept med hälsosam, lokalproducerad mat till bra priser för avhämtning, säger ägaren Anders Engvall.

Och han tycker samarbetet med fastighetsägaren Fabege fungerar mycket bra.

– De har varit väldigt tillmötesgående. Jag har bland annat fiskrestaurangen Hav i city och måste säga att Fabege ligger i framkant, det märks att de är måna om sina hyresgäster, säger han.

Närheten till ett rikt serviceutbud är viktig för människorna som arbetar i området och bidrar till att göra området attraktivt. I företagsparken finns redan ett bra utbud med bland annat två gym, ett flertal restauranger och en stor Ica Maxibutik.

– Handel och service bidrar till att skapa levande och attraktiva miljöer. Det känns jättekul att vi har lyckats utöka serviceutbudet i Solna Business Park utifrån vad våra kunder efterfrågar. Vi planerar redan i dag för att ytterligare bredda utbudet utifrån hyresgästernas önskemål, säger Hanna af Sandeberg, förvaltningschef på Fabege.

För ytterligare information och intervju, vänligen kontakta:

Hanna af Sandeberg, förvaltningschef på Fabege, 08-555 148 98 hanna.af.sandeberg@fabege.se

Anders Engvall, ägare av YouGo Takeaway, 070-728 00 79, anders.engvall@hav-stockholm.se, http://www.yougo-takeaway.se

Om Fabege:

Fabege är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag med fokus på kontor och andra kommersiella lokaler. Vi äger fastigheter främst i Stockholms innerstad, Arenastaden, Solna Business Park och Hammarby Sjöstad. Hos oss finner du lokaler i alla storlekar med attraktiva lägen, goda kommunikationer och närhet till kunderna.