Freetrailer

I Stora Bernstorp är det gratis att låna släpvagn

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2011 08:43 CET

Stora Bernstorp är den första handelsplatsen att ansluta sig till Freetrailer som nu expanderar sin verksamhet genom att kunna erbjuda sina tjänster till såväl enskilda butiker som större köpcentrum. Freetrailers koncept får i och med den nya samarbetspartnern lättare att nå ut till en bredare målgrupp och det har öppnats en ny dörr som tidigare enbart stod på glänt.

Nu står det fem nya släpvagnar klara för utlåning på Media Markts anläggning i Stora Bernstorp. Ett nyligen tecknat samarbetsavtal mellan Freetrailer och handelsplatsen ger malmöborna ytterligare möjligheter till gratis lån av släpvagnar.

-          "Att hyra en släpvagn är något som alla förknippar med en kostnad.  Genom att erbjuda det gratis till våra kunder gör vi köpbeslutet lättare samtidigt som vi skapar goodwill både till butiken och till handelsplatsen" säger Niclas Röhr PL/CD Shape & Brand i Malmö.

Media Markt är nu den andra anläggningen i Malmö som erbjuder Freetrailers service till sina kunder och tillsammans med IKEA finns totalt 35 släp tillgängliga i staden.

-          "I och med att handelsplatsen inte funnits så länge behöver vi informera kunderna om vart vi finns. Nu har vi 5 st rullande ”reklamskyltar” med butikernas logotyper och karta som visar var Stora Bernstorp finns. Släpen körs runt av våra kunder och hjälper oss att nå ut med budskapet. Det är win/win för handelsplatsen men framförallt för våra kunder" avslutar Niclas.

För mer information kontakta:

Lars Kronquist, Key Account Manager Freetrailer Sverige AB, 0735-350 593

Niclas Röhr, PL/CD Shape & Brand I Malmö, 0707-693 906

Freetrailer grundades i Danmark år 2003 och lånar idag ut över 100 000 trailers per år. Konceptet bygger på att låna ut reklamfinansierade släp gratis till privatpersoner och Sverige är första steget i företagets internationella expansionsplaner. Idag finns närmare 200 släp till utlåning fördelat på 35 utlåningsstationer runt om i landet bl.a. i Malmö, Göteborg och Stockholm.

Stora Bernstorps handelsplats ligger beläget mindre än 8 min från Malmö centrum och 15 min från Lund centrum. Här kan kunderna ta del av fri parkering, gratis lån av släpvagnar och ett brett utbud av butiker med bra öppettider.