Vicore Pharma Holding AB

I-Tech tar hem pris på välrenommerad shipping konferens

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2016 08:00 CET

Vicore Pharma Holdings finansiella tillgång I-Tech vann förstapris som bästa innovation inom kategorin miljöteknik med produkten Selektope under gårdagens ceremoni på Tanker Shipping and Trade Conference and Awards 2016 (TST).

Konferensen anordnas av Riviera Maritime Media som genom utmärkelser vill främja kvalitét, innovation och miljöprestanda inom skeppindustrin. En välrenommerad jury bestående av företagsledare inom den marina branschen utsåg tre innovativa företag inom varje priskategori. Vinnaren utsågs sedan genom publik röstning. TST konferensen är internationellt erkänd och drar ett stort antal besökare från hela spektrat inom den marina branschen.

Värt att nämna är också att I-Tech med Selektope lyckades ta sig till final för ytterligare ett pris inom kategorin miljöteknik vilket anordnades av Ship Efficiency Awards i början av november.

”Vi vill gratulera I-Tech till de välförtjänta utmärkelserna. Det ligger hårt arbete och stort engagemang bakom utvecklingen av Selektope och vi är mycket glada för deras skull” säger Per Jansson, VD i Vicore Pharma Holding.

Vicore Pharma Holding äger 16,5% av aktierna i I-Tech AB. Övriga större ägare är bl.a. Volvo Group Venture Capital, ALMI Invest och Aquamarine Ltd.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per Jansson, VD
Tel: 070-917 47 46 eller e-mail: per.jansson@vicorepharma.com
Nina Carlén, kommunikationsansvarig
Tel: 076-390 94 04 eller e-mail: nina.carlen@vicorepharma.com

Kort om I-Tech

I-Tech har utvecklat en biocid, Selektope® för användning i båtbottenfärger. Redan mycket låga doser (0,1% w/w) Selektope® förhindrar påväxt av havstulpaner på båtskrov. Läs mer om I-Tech: www.selektope.com

Kort om Vicore Pharma Holding AB (publ)
Vicore Pharma utvecklar läkemedelssubstanser som verkar genom AT2-receptorn. Visionen är att etablera AT2-agonister som en ny och effektiv klass av läkemedel. Vår läkemedelskandidat C21 riktar in sig mot att förbättra behandlingseffektiviteten för i första hand den svåra sjukdomen idiopatisk lungfibros. För ytterligare information se www.vicorepharma.com.

Vicore Pharmas aktier är noterade på NASDAQ Stockholm, First North, och handlas under kortnamnet VICO. Bolagets Certified Adviser är Redeye AB