Njutningsfrämjandet

I VÄNTAN PÅ GLÖD

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2011 10:18 CEST

Plötsligt blir väntan på att grillen skall få den där perfekta glöden mycket roligare. Nu lanseras Gusto Öl - sällskapsspelet som kombinerar ölprovning och frågesport. Sitt i trädgården och umgås i glada vänners lag samtidigt som ni njuter av god öl och lär er allt som är värt att veta om den humlade drycken.

Sällskapsspel behåller stadigt sin stora popularitet. Samtidigt vurmar vi allt mer för livets goda och
tycker det känns viktigt att vara kunnig inom många områden – från vin och choklad till öl och whisky.
Njutningsfrämjandet lanserar nu en produkt som förenar det bästa av dessa två världar – ett kombinerat sällskapsspel och ölprovning. Spelet, provningen, upplevelsen kallas för Gusto och lagom till sommaren kommer det andra spelet i serien. Denna gång är temat alltså öl.
- Man lär sig massor av roliga, konstiga, viktiga och häpnadsväckande saker runt öl. Visste du till exempel att ett glas öl innehåller färre kalorier än motsvarande mängd mjölk, säger Jonas Nyberg, en av
upphovsmännen bakom Gusto.

Ölprovningen kan göras på många olika sätt och ge svar på många olika frågor. I spelet kan man använda vilka sorter som helst, men grundarna förspråkar att man skall våga testa nya sorter.
-95 procent av den öl som dricks i Sverige idag är ljus lager. Det är därför allra roligast att välja ut några andra, mer speciella öl och låta folk få smaka på dessa istället. De som provar blir ofta väldigt förvånade av att öl har så stor variation, säger Simon Svensson, den andre av de två grundarna.

Spelet säljs idag på Designtorget samt via Njutningsframjandets hemsida www.njutningsframjandet.se, pris 149 kr.

För mer information, kontakta:
Simon Svensson, VD  / 0705-222782 / simon@njutningsframjandet.se
Jonas Nyberg, Marknadschef  / 0704-999556 / jonas@njutningsframjandet.se

För bilder:
Kontakta ovanstående, alternativt hämta på www.njutningsframjandet.se

Vill ni recensera provningsspelet och behöver ett prov-ex? -  Ring!

Njutningsfrämjandet
Njutningsfrämjandet grundades av Simon Svensson och Jonas Nyberg. Hösten 2010 lanserades Gusto Choklad, det första spelet i spelserien som kombinerar provning och sällskapsspel. Företaget arbetar även med olika events och aktiviteter för att främja njutning och intresse för mat & dryck.