Klikki AB

IAB lanserar kurs inom webbanalys i samarbete med Klikki

Pressmeddelande  •  2010-02-12 09:00 CET

Sveriges branschorganisation för digital och interaktiv marknadsföring erbjuder branschen möjlighet att öka kunskapen inom webbanalys.

Stockholm 12 februari: Trots att företag ägnar mycket tid åt att analysera sina medieköp på nätet, är det idag fortfarande flera företag som inte nyttjar informationen trafiken genererar. Nyckeln är webbanalys. Oavsett storlek på ett företags internetsatsning handlar det om att investeringen ska ge maximal avkastning. Det krävs mer än kvalificerade gissningar och vi kan bli bättre!

”Det digitala mediets styrka är information och de oändliga möjligheter som det innebär. Men det gäller att veta vad man ska leta efter för att ha nytta utav det. Därför är vi glada att kunna erbjuda en unik kurs för att uppmärksamma vikten av webbanalys av företags digitala närvaro.”
Johanna Johansson, Ordförande IAB Sverige

Kursen är case-orienterad och målet är att deltagarna ska kunna använda webbanalysverktyget Google Analytics och analysera data i syfte att öka konverteringen till ditt företags site. Kursen är framtagen tillsammans med Klikki, auktoriserad Google Analytics-konsult. Kursen är uppdelad på 2 tillfällen, en heldag plus en halvdag.

”Mätning och uppföljning är basen för all framgångsrik internetmarknadsföring och Google Analytics växer fram som en standard inom området. Vi är stolta att få möjligheten att genomföra den här aktiviteten i samarbete med världens största branschorganisation för interaktiv och digital marknadsföring.”
Mattias Falkendal, VD, Klikki

Kursinformation

Datum: heldag 10 mars + halvdag 24 mars

Tid heldag: 08:30-16:00

Tid halvdag: 09:00-12:00

Antal deltagare: Max 20 st per tillfälle

Plats: Telenor Sverige, Katarinavägen 15. Slussen, Stockholm.

Kursledare: Otto Ringborg, Webbanalytiker, Klikki

Kursavgift: IAB medlem 5 595 SEK (icke medlem 7 995 SEK)

Frågor och information, vänligen kontakta

IAB Sverige:       Johanna Johansson (Ordf.), e-mail johanna.johansson@iabsverige.se, tele 0709 33 55 13

Klikki :                 Mattias Falkendal (VD), e-mail mattias.falkendal@klikki.com, tele 070 653 06 98

Om IAB Sverige

IAB (Interactive Advertising Bureau) är världens största branschorganisation för interaktiv och digital marknadsföring. IAB Sverige är en lokal filial till IAB Europe.

IAB Sverige verkar, på uppdrag av sina medlemmar, för att nå ökad förståelse för interaktiva medier och dess möjligheter, för att på så sätt bidra till att marknadens aktörer kan nå en ökad framgång. IAB Sveriges vision är att göra Sverige till världsledande inom Interaktiv marknadsföring. Vi vill att Sverige skall vara ”the capital of Internet”. IAB Sverige är en oberoende och transparent medlemsorganisation som samlar landets intressenter inom digital marknadskommunikation såsom, medieägare, mediebyråer, annonsörer, säljnätverk, mätleverantörer och entreprenörer. För mer information, besök oss på www.iabsverige.se

Om Klikki

Klikki är ett nordiskt internetmarknadsföringsbolag med kontor i Stockholm, Piteå, Helsingfors och Tallinn. Företaget erbjuder tjänster inom fyra huvudområden: Klkki Search – Sökmarknadsföring (SEM) och Sökmotoroptimering (SEO), Klikki Media – Displayannonsering & Annonsnätverk, Klikki Analytics – Webbanalys och Rapportering samt Klikki Plus – Strategiska konsulttjänster inom internetmarknadsföring och försäljning. Företaget är ett Google Adwords Qualified Company samt Google Analytics Authorized Consultant. Bolaget ägs av Rite Ventures samt grundarna. För mer information, besök www.klikki.com.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom