EdgeGuide AB

IBM Web Content Manager - CTC

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 11:51 CET

Content Template Catalog (CTC) är en uppsättning mallar i WCM som kan användas för att snabbt sätta upp en hel site eller för att lägga grunden vidareutveckling. Katalogen innehåller mallar för ett antal standard-komponenter och design element som t ex Nyheter, Events och Kurser. Med hjälp av mallarna kan man bygga en komplett site helt utan modifieringar men den tillåter också att man modifierar och lägger till egna komponenter för att få den design och funktion som man vill ha. Standard-temat i CTC bygger på PageBuilder2 temat och innehåller portlet-paletten så att man snabbt och enkelt kan lägga till portlets på sina sidor.

CTC innehåller också en Demo-site som man kan använda för att visa möjligheterna med IBM Portal. Mallarna håller den kvalité som krävs för produktion.
Mallarna används med fördel för "kickstarta" ett projekt och för att implementera en god struktur och modulär design i WCM. Man kommer snabbt igång med projektet och kan snabbt få en lösning att "känna på" samtidigt som arkitekturen och designen i WCM standardiseras.

Vi kombinerar "Business what" med "Technical How".
EdgeGuide
levererar innovativa IT-baserade samarbetslösningar som förbättrar verksamhetsprocesser, informations- och kompetensutbyte. Vår affärsmässiga fokus är att hjälpa våra kunder knyta samman intern och extern kommunikationsstrategi samt förena dessa strategier till de övergripande affärsmålen.

Vi är marknadsledande leverantör av verksamhetsanpassade intergrationsplattformar och sociala plattformar för intranät, extranet och webbpublicering baserat på IBM Websphere Portal, Lotus Notes, Sitevision och Liferay Portal.

Vi finns i Stockholm och Göteborg.