IBS AB

IBS inleder samarbete med Volvo IT

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2008 10:14 CEST

IBS och Volvo IT tecknar ett avtal som gör det möjligt för IBS kunder att låta Volvo IT ansvara för driften av affärssystemen.

Samarbetet innebär att drifttjänster från Volvo IT inkluderas i IBS helhetslösning som består av programvara, konsulttjänster, infrastruktur, drift, underhåll och finansiering.

"Med Volvo IT som partner kan IBS erbjuda en unik global, såväl som lokal, leverans av drift och kapacitetstjänster till marknaden", säger P-A Freiholtz, Vice President IBS Nordics.

"Detta ger fördelar för alla parter. IBS kan leverera en komplett lösning till sina kunder samtidigt som vi ökar volymerna i vår datacentral, vilket gör IT-driften ännu mer kostnadseffektiv för alla våra kunder", säger Olle Högblom, marknadschef på Volvo IT.

Volvo IT har en av Nordens största anläggningar för IT-drift som är placerad i Göteborg och bemannad dygnet runt, året om. Driftorganisationen är global och kunderna finns över hela världen.

För mer information kontakta:

Camilla Moore, Informationschef, IBS AB
Tel : +46-70-555 12 39
camilla.moore@ibs.net

Christer Brasta, Informationschef, Volvo IT
Tel 031-3220721, 0739-020721
christer.brasta@volvo.com

Kort om IBS
Mer än 30 års erfarenhet av supply chain management har gjort IBS till en ledande totalleverantör av affärssystem. IBS huvudsakliga fokus är på medelstora och stora distribuerande företag samt säljande och tillverkande företag inom internationella koncerner, främst inom branscher som; automotive, elektronik, förlag, industri, livsmedel, läkemedel, papper och partihandel. Mer än 5 000 kunder i ett 40-tal länder drar nytta av IBS lösningar för snabb och mätbar avkastning på sina IT-investeringar.

På den nordiska marknaden har IBS ca 600 anställda som utgör en gemensam resurspool för infrastruktur, försäljning och konsulttjänster. Utöver de internationella branschinriktningarna, satsar vi även i Norden på detaljhandel, energi, såg- och träindustrin samt transport.

IBS B-aktie är listad på OMX Nordic Exchange Stockholm. För mer information, besök gärna www.ibs.se