Pagero AB - your financial supply chain network

IBS säkrar betalsystem genom partneravtal med Diamo

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2006 10:13 CET

Diamo och IBS har tecknat ett partneravtal gällande lösningar för betalkommunikation. Avtalet innebär att kunder som använder IBS Enterprise och den äldre versionen ASW erbjuds att använda Diamos programserie Pagero för elektroniska betalningar. IBS har även valt att erbjuda Pagero Kryptering för att öka säkerheten ytterligare för sina kunder. Från och med sista mars 2007 förnyar Bankgirocentralen (BGC) sitt kommunikationssystem och all telebankgiro (via modem) kommer att upphöra. BGC ersätter detta kommunikationssätt med den internetbaserade lösningen Bankgiro Link. Detta innebär att många företag och organisationer måste uppgradera sina betalkommunikationssystem. Diamos programvara Pagero Bankgiro Link stödjer den nya tekniken och genom att implementeras med IBS Enterprise, ges IBS kunder möjlighet till en komplett hantering av överföring och mottagning av filer även efter mars 2007. – IBS Enterprise är vårt affärssystem för handel och varuförsörjning riktat till stora och medelstora företag. Det är oerhört viktigt för våra kunder att kunna kommunicera säkert och effektivt och genom samarbetet med Diamo kan vi erbjuda dem en enkel och trygg övergång till det nya betalsystemet. Givetvis gäller erbjudandet även de kunder som använder ASW, säger Anders Lindén, affärsutvecklare, IBS. – Partnerskapet med IBS betyder mycket för oss eftersom vi får erbjuda IBS slutkunder den senaste tekniken inom betalkommunikation, säger Johan Colliander, partneransvarig, Diamo AB. Programmet är kompatibelt med IBS Enterprise och hanterar Bankgirots hela tjänsteutbud, vilket kommer att förenkla ekonomiarbetet för IBS slutkunder. För mer information kontakta: Anders Lindén, Affärsutvecklare IBS Norden, 070 – 689 3132, anders.linden@ibs.se Johan Colliander, Partneransvarig Diamo, 0733 – 20 4747, johan.colliander@diamo.se Om Diamo Under varumärket Pagero utvecklar och marknadsför Diamo smarta och kostnadseffektiva programvarulösningar som förenklar den elektroniska kommunikationen mellan banker och deras företagskunder. Diamos styrka ligger i det nära samarbetet och den kontinuerliga dialog med Bankgirot och de svenska bankerna. Diamo kan bankvärlden och vet hur man skapar den smidigaste länken mellan företagens ekonomisystem och bankernas tjänster. Diamo AB grundades 1990 och har sitt huvudkontor i Göteborg. Företaget är privatägt och egenfinansierat. www.diamo.se Om IBS IBS AB, (XSSE: IBS B) är en ledande leverantör av affärssystem för hantering av varuförsörjning, kundrelationer och ekonomistyrning. IBS huvudsakliga fokus är på medelstora och stora distribuerande företag samt säljande och tillverkande företag inom internationella koncerner. IBS erbjuder branschlösningar för bl.a. läkemedelsdistribution, fordonsindustri, elektronik, papper, bokdistribution samt för ett antal andra nischer på lokal nivå. www.ibs.se