IBS AB

IBS styrelseordförande köper 200 000 A-aktier

Pressmeddelande   •   Mar 24, 2006 14:42 CET

IBS styrelseordförande, Lars Nyberg har köpt 200 000 A-aktier i IBS AB av IBS huvudägare, Catella Investments.

Lars Nybergs samlade innehav efter köpet uppgår till 200 000 A-aktier, vilket motsvarar 0,3 procent av kapitalet och 1,9 procent av rösterna i IBS AB.

Catella Investments samlade innehav efter försäljningen uppgår till 2 950 000 A-aktier och 5 999 180 B-aktier vilket motsvarar 11,2 procent av aktiekapitalet och 32,9 procent av rösterna.

För mer information kontakta:

John Womack, informationsdirektör, IBS AB
Mobil: +46 (0)70 678 24 99
john.womack@ibs.net

IBS AB är en ledande leverantör av affärssystem för hantering av efterfrågestyrd tillverkning, varuförsörjning, kundrelationer och ekonomistyrning. IBS huvudsakliga fokus är på medelstora och stora distribuerande företag samt säljande och tillverkande företag inom internationella koncerner, speciellt sådana verksamma inom bl.a. läkemedel, elektronik, fordonsindustri, livsmedel, papper och bokdistribution. För mer information, besök gärna http://www.ibs.net