ICA AB

ICA återkallar Euroshopper Mörk choklad

Pressmeddelande   •   Mar 24, 2006 13:28 CET

ICA återkallar Euroshopper Mörk choklad, 100 gram. Skälet är att produkten kan innehålla mjölkprotein utan att detta är deklarerat på förpackningen.

ICA uppmanar kunder som är allergiska mot mjölkprotein att inte äta av chokladen och att återlämna köpta varor till sin ICA-butik.

Återkallelsen gäller samtliga bäst-före-datum.

För ytterligare information:

Lena Sparring, kvalitetschef, tel 070-643 89 35

ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60

Om ICA
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2300 egna och handlarägda butiker i Sverige och Norge. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Etos. ICA Meny bedriver
distribution till restauranger, storkök och servicehandel. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA äger hälften av bolagen Rimi Baltic, med drygt 170 butiker i Baltikum, och Netto Marknad med drygt 70 butiker i Sverige.
ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Genom aktieägaravtal har ingen av parterna bestämmande inflytande över bolaget och har därmed lika rösträtt. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät.
Mer information finns på http://www.ica.se