ICA AB

ICA Banken bäst i test

Pressmeddelande   •  Sep 24, 2003 12:15 CEST

ICA Banken utsågs till bästa internetbank när tidningen PC för alla testade tolv banker. "ICA Banken är den självklara vinnaren", skriver PC för alla.

ICA Banken får beröm för sin höga inlåningsränta och sin bonus. ICA Bankens sajt anses också vara bra och enkel att använda.

- Detta är ett bevis på att vi har lyckats i vår strävan att göra det enklare för våra kunder. ICA Banken är inte bara en internetbank utan kunderna kan också ta ut pengar i våra butiker, något som uppskattas av många. Vi har mer kvar att göra men vi har kommit en bra bit på vägen, säger Jörgen Wennberg, VD för ICA Banken.

För ytterligare information:
Jörgen Wennberg, VD ICA Banken, 0705 93 71 46
Bo Lagergren, informationschef ICA Banken, 0705 12 21 50

ICA Banken ingår i ICA-koncernen (ICA AB) som är Nordens största detaljhandelsgrupp med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. ICA Ahold ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA- koncernen en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Läs mer på www.ica.se.