ICA AB

ICA Bankens extrapriser fick kunder att byta bank

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2004 08:34 CEST

ICA har haft extrapris på bankkort de senaste veckorna. Kampanjen har gett över 30 000 nya kunder.

- Vi har lockat bankkunder på samma sätt som ICA lockar andra kunder. Då förstår också alla hur enkelt det är att bli kund hos oss, säger Jörgen Wennberg, vd i ICA Banken.

De senaste veckornas kampanj har skapat mycket stort tryck på ICA Bankens kundtjänst. Med hjälp av extrapersonal och övertid har banken kunnat ta hand om mängden av ansökningar.

- Kampanjperioden slutade egentligen vecka 39, men vi har låtit dem som kom in med ansökan i början av vecka 40 också få extrapris på bankkortet, 99 kronor, berättar Jörgen Wennberg.

Kunder som kommer in med ansökan och missar extrapriset på kortet kan ändå glädja sig åt låga eller inga avgifter samt bland marknadens bästa räntor.

ICA Bankens villkor:

Ränta på lönekonto: 1.5%
Valutapåslag: 0%
Uttagsavgifter utomlands: 0 SEK
Avgift internetbank: O SEK
Ränta på bolån: 2.99% rörligt
Ränta på blancolån: 6,4%, inga uppläggnings- eller aviavgifter
ICA Bonus över allt 0.5%
ICA Bonus på ICA 1%

För ytterligare information:
Jörgen Wennberg, vd ICA Banken, tel 08-585 50 905
Bo Lagergren, försäljningsdirektör ICA Banken, tel 08-585 509 21