ICA AB

ICA-butikernas försäljning under september

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2004 11:43 CEST

Under september 2004 sålde ICA-handlarna preliminärt varor för 6 309 miljoner kronor inklusive moms. Det innebär en ökning med 40 miljoner kronor eller 0,6 procent jämfört med samma månad i fjol. För jämförbara enheter noteras en ökning med 0,2 procent.

Från årets början har försäljningen inklusive moms ökat med 1,2 procent till 60 149 miljoner kronor. För jämförbara enheter är ökningen 1,1 procent under samma period.

Prisnivån generellt i dagligvarubutikerna under september var 0,8 procent lägre i år jämfört med samma månad i fjol.

För ytterligare information:
ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60

Om ICA
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. I gruppen ingår operativa dotterbolag, dels med ett stort nätverk av butiker, dels med distribution till restaurang- och storkök och servicehandel. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska ICA-kunderna genom ICA Banken. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se