ICA AB

ICA-butikernas försäljning under september

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2005 14:33 CEST

Under september 2005 sålde ICA-handlarna preliminärt varor för 6 474 miljoner kronor inklusive moms. Det innebär en ökning med 349 miljoner kronor eller 5,7 procent jämfört med samma månad i fjol. För jämförbara enheter är ökningen 4,6 procent.

Från årets början har försäljningen inklusive moms ökat med 2,2 procent till 59 762 miljoner kronor. För jämförbara enheter är ökningen 1,9 procent under samma period.

För ytterligare information:

ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60

Om ICA
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med drygt 2 600 egna och anslutna butiker i Skandinavien och Baltikum. I gruppen ingår försäljningsbolag. ICA Sverige, ICA Norge och Etos, samt de delägda bolagen Rimi Baltic och Netto Marknad, har ett stort nätverk av butiker. ICA Meny bedriver distribution till restauranger, storkök och servicehandel. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA AB ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se