ICA AB

ICA först med färska köttbullar

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2006 11:12 CEST

Nu lanserar ICA färska köttbullar – som hemlagat men lika snabblagat som färdigmat. Köttbullarna har dessutom hög kötthalt.

- ICAs färska köttbullar är gjorda på noggrant utvalda råvaror, enligt klassiskt recept med blandfärs. Det är ett led i vår satsning att erbjuda kunderna lätt- och snabblagad mat, säger Richard Bjunér kategoriansvarig för kött ICA AB.

Vid en tävling på www.ica.se där kunderna fick önska nya hälsosamma produkter valde många kunder bra, enkel vardagsmat. Som svar på detta har nu ICA bland annat introducerat de färska köttbullarna.

Inför sommarens grillsäsong lanserar ICA dessutom färska kebabspett samt färska hamburgare med smakerna tex-mex och hickory.

För ytterligare information:

ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60

Om ICA
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2300 egna och handlarägda butiker i Sverige och Norge. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Etos. ICA Meny bedriver
distribution till restauranger, storkök och servicehandel. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA äger hälften av bolagen Rimi Baltic, med drygt 170 butiker i Baltikum, och Netto Marknad med drygt 70 butiker i Sverige.
ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Genom aktieägaravtal har ingen av parterna bestämmande inflytande över bolaget och har därmed lika rösträtt. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät.
Mer information finns på http://www.ica.se