ICA AB

ICA gör det enklare att vaccinera sig mot fästingsjukdomen TBE

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2006 09:04 CEST

Solna 10 april 2006

För att öka möjligheten att vaccinera sig mot den fästingspridda sjukdomen TBE samarbetar ICA under våren med olika lokala vaccinationscentraler.

Under april, maj och juni kommer vaccinationsbussar att besöka ett antal orter i Stockholmsområdet, mellersta, västra och södra Sverige och finnas parkerade utanför ett 90-tal ICA-butiker på orterna. Totalt gör bussarna 112 besök.

Kampanjen genomförs i år för tredje gången, efter de två senaste årens uppskattade kampanjer där många kunde vaccinera sig.

TBE Vaccination på väg! och Fästingbussen är en del i ICAs hälsosatsning och bidrar till att göra det enklare för dem som vistas i fästingdrabbade områden att få tillgång till vaccin mot fästingsjukdomen TBE.

All vaccination görs av läkare och sjuksköterskor under samma professionella och säkra rutiner som på en mottagning.

För turlistor besök: www.fasting.nu.

För ytterligare information:

Anne Voss-Schrader, projektledare hälsa, tel 08-561 502 19

Peter Wigstein, ansvarig humansponsring, ICA AB, tel 08-561 502 06

ICAs presstelefon, tel 070-253 66 60

Om ICA
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2300 egna och handlarägda butiker i Sverige och Norge. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge och Etos. ICA Meny bedriver
distribution till restauranger, storkök och servicehandel. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA äger hälften av bolagen Rimi Baltic, med drygt 170 butiker i Baltikum, och Netto Marknad med drygt 70 butiker i Sverige.
ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Genom aktieägaravtal har ingen av parterna bestämmande inflytande över bolaget och har därmed lika rösträtt. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät.
Mer information finns på http://www.ica.se