SAS

Icelandair väljer SAS Ground Services på Charles de Gaulle Airport

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2007 09:09 CET

Icelandair har slutit avtal med SAS Ground Services om passagerarservice på Charles de Gaulle Airport i Paris. Avtalet trädde i kraft den 1 februari.

Det nya avtalet tillsammans med SGS' nuvarande avtal med Icelandair i de nordiska länderna innebär ca 2 450 flygavgångar per år.

Icelandair opererar med fyra flygningar per vecka till Reykjavik och ökar till nio per vecka under sommarsäsongen.

- Valet av SAS Ground Services baseras på att de har den rätta kombinationen av produkt, service och pris, säger Astthor Ingason, Manager Stations hos Icelandair.

- Vi är stolta över att Icelandair valde att expandera sin affärsrelation med SAS Ground Services. Vi är också mycket glada över att kunna erbjuda en produkt som motsvarar kundens krav på pris och kvalitet, säger Jo Alex Tanem, Area Manager, SAS Ground Services West & South Europe.

För ytterligare information kontakta:
Jo Alex Tanem, Area Manager, SAS Ground Services West & South Europe
Tfn. +33 611568351 eller e-mail: joalex.tanem@sas.dk

SAS Ground Services, SGS, is a full-service provider of airline ground handling and airport related services and a wholly owned subsidiary of the SAS Group. SGS is the largest ground handling company in Scandinavia and is also present at many locations around the world, totally at 160 airports in 40 countries. SGS has an annual turnover of SEK 6,200 million and about 8,200 employees.
SGS International provides airline ground handling and other airport related services, either under personal management or as a consolidator. SGS International provides ground handling at approximately 120 airports worldwide, has a turnover of SEK 1,5 billion and about 1,000 employees.
For more information visit www.sasground.com

Icelandair is the largest subsidiary of Icelandair Group. The purpose of company is to be a profitable international full service airline which offers its customers quality service. The company offers scheduled flights from Iceland to Europe and North America to more than 20 destinations. The company operates a fleet of 20 aircraft for its schedule, and for the Group's charter and cargo operations.
For more information visit www.icelandair.net