iCentrex AB

iCentrex introducerar egenutvecklade CallCenter tjänster

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2014 21:24 CET

Nu är det möjligt för alla våra kunder att avropa ett fullvärdigt callcenter helt integrerat i vår växeltjänst. All administration hanteras i samma portal som för övriga delar av tjänsten.

Funktioner som nu är möjliga är väggdisplayer med larmhantering för en eller flera samtidiga köer, realtidsstyrning av agenter och köer via webgränssnittt, kontinuerlig inspelning, automatisk bemanning av köer som kopplar in/ur agenter baserat på hur många som behöver vara inloggade i respektive kö. Rapporter som visar hur agenterna har varit inloggade och vilken aktivitet de har haft. Med våra upptaderade rapporter går det smidigt att bygga bemanningsscheman baserat på önskad servicenivå.

Tjänsterna är utvecklade efter kravställning från en av våra callcenter-kunder som har ca 50 agenter. Våra kunder kan nu via iCentrex få en callcenterplattform som är fullt integrerad med övriga tjänster.

iCentrex är en svensk teleoperatör som riktar sig till företag och organisationer. Våra tjänster inkluderar fast/mobil trafik samt vår molnbaserade växeltjänst. Tillsammans bildar våra tjänster en komplett kommunikationslösning, det vi kallar ”Communication Complete”.