Universal Music Sweden

Icona Pop andra svenska akt någonsin att sälja 2X platina i USA!

Pressmeddelande   •   Jul 17, 2013 11:27 CEST

Pressmeddelande: Record Company TEN – Universal Music Group

Nu är det officiellt. Som den andra svenska akten i historien säljer Icona Pop 2X platina (av en singel) av monster-hiten I Love It. Detta innebär 2 000 000+ sålda ex!

Det var för bara två månader sen elektropopduon nådde platinastatus på I Love It i USA – ett tecken på att detta segertåg inte har några tankar på att bromsa upp. Under sommaren kommer Icona Pop att turnera i Sverige och till hösten kommer de att fortsätta göra samma sak – på andra sidan Atlanten.

Icona Pop är nu aktuella med singeln Girlfriend i Sverige och har redan toppat de flesta listorna sedan den kom.

TEN Music Group - A Swedish independent music company
Logga för nedladdning:

Proudly representing: Niki & The Dove, Icona Pop, Elliphant, Erik Hassle, Zara Larsson, Taped Rai, Leo Leoson, Elof Loelv, Alx, Johan Wedel, Fredrik Berger, Grizzly, Mack, Tysper & Rocket Boy

Spelschema: http://www.unitedstage.se/artister/icona-pop.aspx

Presskontakt: love.appelgren@umusic.com | 073-975 50 57