Universal Music Sweden

Icona Pop går in som ny etta på den officiella UK-topplistan!

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2013 12:55 CEST

Pressmeddelande: Record Company TEN – Universal Music Group

Icona Pop fortsätter att skriva musikhistoria. Igår gick superduon in som listetta i England med sin världshit ”I Love It”! Under den första veckan såldes 125 000 ex och låten har nu varit Topp 10 i 14 länder. Framgången spred sig till Holland och strax därefter till bl.a. Tyskland och Australien. I början på 2013 nådde den topp 10 (7) i USA för att nu alltså gå in etta i England.

Det här är det svenska independent-bolaget TENs första etta i England och Icona Pop blir den 10:e svenska artisten genom tiderna som når den åtråvärda förstaplatsen.

-"Tjejerna har gjort ett makalöst jobb som tagit sin låt till 1:a plats på den oerhört prestigefyllda Engelska topplistan" säger Henke Larsson, Head of A&R på TEN.

Här kan man följa deras spelschema:

Presskontakt: love.appelgren@umusic.com | 073-975 50 57