Universal Music Sweden

Icona Pop – guldregn och Skavlan

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2013 12:00 CET

Pressmeddelande: Record Company TEN – Universal Music Group

Överallt på världens läppar formas nuförtiden fyra stavelser – Icona Pop. Från det golv de sov på i London för ett par år sedan var det svårt att föreställa sig studion där Skavlan log ifrån. Ikväll gästar de honom för att berätta sin historia och framföra hit-singeln All Night.

Tidigare under året har deras singel Girlfriend spelats på högsta volym från balkonger och klubbar världen över och har nu passerat guldstatus. Ännu en trofé att hänga upp på den multipelt prisbelönande duons vägg. Tidigare har bl.a. den välkände singeln I Love It nått trippel platina status i Sverige och dubbel platina i USA.

Ikväll kommer de att besöka Skavlan för att berätta om historien bakom hur Caroline och Aino träffades och hur en vänskap kom att bli en av världens hetaste akter. Programmet sänds i SVT 1 kl 21.00 och avslutas med att Icona Pop framför sin singel All Night.

Icona Pop släppte nyligen sitt andra album ”This Is… Icona Pop” i Sverige

Spotify: http://open.spotify.com/album/0BMMKboeB89ifvQ9GUUxNJ

iTunes: https://itunes.apple.com/se/album/this-is...-icona-pop/id726071320

WiMP: https://www.wimpmusic.se/wweb/album/23123077