Universal Music Sweden

Icona Pop skriver musikhistoria!

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2013 20:13 CEST

Pressmeddelande: Record Company TEN – Universal Music Group

Svenska elektropopduon Icona Pop har nu sålt Platina av singeln ”I Love It” (Record Company Ten /Atlantic) i USA och ligger samtidigt på plats 9 på Billboard Hot 100, världens mest prestigefyllda topplista. Det är inte många svenska artister som tidigare sålt Platina i USA (enligt RIAA är det bara Avicii och Swedish House Mafia), vilket motsvarar över 1.000.000 sålda ex.

Icona Pop är just nu i New York och gästar ikväll Late Night med Jimmy Fallon. Fredag morgon spelar de även i USA´s största morgonshow "Good Morning America".

TEN Music Group - A Swedish independent music company

Logga för nedladdning: http://media.ten.se/_totebag/1392@1bed22985be8606d7dffc48b4d56bad7

Proudly representing: Niki & The Dove, Icona Pop, Elliphant, Erik Hassle, Zara Larsson, Taped Rai, Leo Leoson, Elof Loelv, Alx, Johan Wedel, Fredrik Berger, Grizzly, Mack, Tysper & Rocket Boy

Icona Pop pressbild,  foto: Fredrik Etoall