Universal Music Sweden

Icona Pop släpper singeln "I Love It"

Pressmeddelande   •   Maj 07, 2012 09:19 CEST

Icona Pop är duon Aino Jawo & Caroline Hjelt från Stockholm. Två DJ:s i Londonexil som inlett med släpp som "Manners" på franska übercoola Kitsuné Records och New Yorks främsta hipsterlabel Neon Gold och med hyllade EP:n "Nights Like This" på engelska Mercury Records. Hypade bland både pop- och danspubliken inspirerades tjejerna att göra just en popdans-fusion i form av kommande singeln "I Love It". 2.35 minuter ren punk-house som garanterat kommer att höras på alla dansgolv i sommar.

I sommar kommer Icona Pop spela på bl.a. Knarrholmen, Peace & Love, Roskildefestivalen och Storsjöyran. Uppdaterat spelschema finns på www.unitedstage.se/artister/iconapop

Den 9:e maj släpps singeln "I Love It" som är producerad av stjärnduon Patrik Berger och Style of Eye.

Videon till "I Love It" kan du se här: