Universal Music Sweden

Icona Pops segertåg fortsätter!

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 12:23 CEST

Pressmeddelande: Record Company TEN – Universal Music Group

I Sverige är Icona Pop aktuella med nya singeln ”Girlfriend” som direkt gick in på P3´s A-lista, utnämnts till ”Årets sommarplåga” och blev "Highest Climber", "Biggest Increase In Plays" och "Biggest Increase In Audience" under hela förra veckan på svensk radio.

”Girlfriend” är skriven av tjejerna själva och Mack, med produktion av Stargate (Diamonds-Rihanna, Let Me Love You-Ne-Yo m.m). Refrängen är inspirerad av Tupacs klassiker "Me And My Girlfriend".

I USA ligger just nu singeln ”I Love It” 3:a på Billboards "Mainstream Top40"- lista och har nu sålt närmare  2 miljoner exemplar. I höst kommer Icona Pop att åka ut på deras första headlineturné, "The Iconic Tour”, men innan dess skall de först spela på olika scener runtom i Sverige.

Här kan man följa deras spelschema: