iCore Solutions AB

iCore och accure – i strategiskt partnerskap för högre kundnytta

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 10:23 CET

Integrationsföretaget iCore Solutions och affärsflödesexperterna accure har inlett ett partnerskap för att höja kundnyttan i integrationsprojekt med affärssystemet M3/Movex. Partnerskapet innebär att de två företagen tillsammans kan erbjuda M3/Movex-användare en utomordentlig kombination av integrationskunnande och affärsflödesexpertis.

”Vår egenutvecklade programsvit för effektiv, skalbar affärsintegration, iCore Integration Suite, och accures a3-produkter kompletterar varandra på ett utmärkt sätt. Vi ser mycket positivt på samarbetet och ser tydligt hur vi tillsammans kan erbjuda marknaden ett högre värde i integrationsprojekt med M3/Movex.”, säger Mikael Boquist, VD på iCore Solutions.

Effektiv integration kräver högkvalitativa produkter och god erfarenhet av berörda system. Båda företagen har gedigen erfarenhet av integration med affärssystemet M3/Movex och iCore Integration Suite innehåller en färdig, konfigurerbar M3/Movex-apdapter. I kombination med accures produkter och kunskaper inom bland annat Output och Archive Management kan kundnyttan höjas avsevärt.

”Integration ska vara effektiv och enkel att övervaka. iCores mjukvara har bland annat unika spårbarhetsfunktioner som kommer att vara till stor nytta för våra kunder. Vi ser fram emot att kunna berika våra integrationserbjudande med hjälp av iCores kunnande och kvalitativa produktsvit”, säger Peter Sandersnäs, VD på accure.

Göteborg 2010-11-09
För mer information kontakta:Mikael Boquist, VD, iCore Solutions AB,
Tel: +46 (0)31 773 84 84, +46 (0)709 17 98 00, mikael.boquist@icore.se

Peter Sandersnäs, VD, accure AB
Tel: +46 (0)31 60 62 90, +46 (0)734 17 20 33 peter.sandersnas@accure.se

Besök gärna våra webbplatser för ytterligare information:
www.icoresolutions.com    www.accure.se

Om accure:
accure har över tjugo års erfarenhet av att utveckla affärsprocesser och integrationslösningar för affärssystem. Vi arbetar med vår egen produktportfölj, a3 Suite, och med marknadsledande partners i branschen. Samtliga är valda med omsorg och noga utvärderade för att passa vår kundlösning. Våra huvudpartners är Lawson och StreamServe.

accure koordinerar all affärsinformation som behövs för effektiva elektroniska affärsrelationer mellan företag och kunder – till rimliga, välspecificerade och tydliga kostnader.

iCore Solutions erbjuder högkvalitativa produkter och ett brett kunnande inom området affärsintegration och SOA. Vi levererar ekonomiskt attraktiva, skalbara lösningar baserade på vår egen mjukvara för affärsintegration – iCore Integration Suite.

iCore Integration Suite är skapad för den krävande och erfarna integrationsanvändaren, som värderar flexibiliteten i produkterna. Utmärkt spårbarhet och alarmfunktionalitet är också mycket uppskattade egenskaper. Vi distribuerar våra produkter genom ett nätverk av välkända, professionella partners med brett kunnande inom integration.

iCore Integration Suite effektiviserar affärsinformationsflöden och ger bättre övergripande kontroll. Atea, Assa Abloy, Bonnier, Cardo, Esab, Dustin, Hoya, Hultafors, Nintendo, Santa Maria och Västra Götalandsregionen är exempel på företag som dagligen sparar tid och pengar med hjälp av iCore Integration Suite.