iCore Solutions AB

iCore Solutions ser intresset för integration och e-handel öka

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2010 15:05 CET

Intresset för e-handel med full integration med bakomliggande affärssystem har ökat kraftigt under året. Det handlar i första hand om elektronisk kommunikation med affärspartners, så kallad Business-to business (B2B) men även en hel del internethandel till konsumenter, Business-to-consumers (B2C). iCore Solutions har fått ett flertal nya kunder sedan sommaren. Populärast är integration med affärssystemen M3/Movex samt Microsoft Dynamics AX och NAV.

“M3/Movex-integration verkar vara extra mycket i ropet just nu” säger Mikael Boquist, vd på iCore Solutions. “Vi har arbetat med detta i många år, ofta tillsammans med duktiga integrationspartners såsom iStone, iGate Consulting, SYSteam, EPAM och nu även vår senaste partner accure. Under hösten har vi sett en extra stor ökning av integrationsprojekt med M3/Movex. Ett typiskt behov under hösten har varit att byta ut gamla EDI-konverterare som går ur tiden eller inte längre räcker till när det gäller funktionalitet. Det är där som iCore Integration Suite kommer in i bilden. Vår produktsvit gör det möjligt att börja smått, till exempel med en EDI-lösning, och sedan växa med tiden vad gäller e-handel och generell integrationslösning. Det känns roligt också att se att så många företag vågar börja investera på IT-sidan igen.”

Exempel på iCores nya kunder med M3/Movex-integrationer är: Atlas Design, Brunvoll, Fergas, Fueltech, Gucci, Ilogistics, Konga Bruk, Lorentzen & Wettre, Mont Blanc, Saint Gobain, Santa Maria och Scandinavian Business Seating. Även integration med affärssystemen Microsoft Dynamics AX och Microsoft Dynamics NAV är populärt. Bland iCores nya kunder i detta segment finns bland annat Atea, Bisca, Bromölla Chark, Scanbox Entertainment, Sportmanship och Trensum Food.

”Även när det gäller integration med AX och NAV jobbar vi med antal kvalificerade partners som har genomgått utbildning i vår integrationsplattform iCore Integration Suite. Det känns bra att höra att våra partners, till exempel Tectura, åhus StudioData, SYSteam och NxM (Danmark) uppskattar att arbeta med iCore Integration Suite och tycker att det är en lättarbetad, flexibel integrationsprodukt med bred funktionalitet och hög prestanda”, säger Thomas Madsen, Marknadschef på iCore.

Göteborg 2010-11-25

För mer information kontakta:
Thomas Madsen, Marknadschef, iCore Solutions AB,
Tel: +46 (0)8 410 531 04, +46 (0)709 17 98 04, thomas.madsen@icore.se

Mikael Boquist, VD, iCore Solutions AB,
Tel: +46 (0)31 773 84 84, +46 (0)709 17 98 00, mikael.boquist@icore.se

Besök gärna vår webbplats för ytterligare information: www.icoresolutions.com

iCore Solutions erbjuder högkvalitativa produkter och ett brett kunnande inom området affärsintegration och SOA. Vi levererar ekonomiskt attraktiva, skalbara lösningar baserade på vår egen mjukvara för affärsintegration – iCore Integration Suite.

iCore Integration Suite är skapad för den krävande och erfarna integrationsanvändaren, som värderar flexibiliteten i produkterna. Utmärkt spårbarhet och alarmfunktionalitet är också mycket uppskattade egenskaper. Vi distribuerar våra produkter genom ett nätverk av välkända, professionella partners med brett kunnande inom integration.

iCore Integration Suite effektiviserar affärsinformationsflöden och ger bättre övergripande kontroll. Atea, Assa Abloy, Bonnier, Cardo, Esab, Dustin, Hoya, Hultafors, Nintendo, Santa Maria och Västra Götalandsregionen är exempel på företag som dagligen sparar tid och pengar med hjälp av iCore Integration Suite.