IR Bolaget

ICYou tecknar avtal med magnify360, och skapar det första samarbetet mellan virtuella världen och beteende marknadsföring

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2008 11:30 CEST

Idag har ICYou AB (www.icyou.se), moderbolaget bakom Interactive City, den första virtuella världen som kommer att stödja en verklig och virtuell ekonomi, tillkännagivit ett partnerskapsavtal med magnify360 (www.magnify360.com). USA:s ledande bolag för innehålls individualisering (content personalization) på nätet.

ICYou planerar att använda magnify360´s teknik för att anpassning av innehållet av shoppingupplevelsen för Interactive City's invånare, och därmed öka antalet transaktioner för sina internationella kunder inom detaljhandeln. Interactive City kommer att vända sig till en internationell publik på många miljoner.

- "Vi är mycket glada över att få samarbeta med ICYou med utvecklingen av denna banbrytande satsning," säger Olivier Chaine, VD och grundare av magnify360. "Magnify360 plattformen kan användas för att bättre förstå behoven hos besökaren, förbättra användarnas upplevelser och öka försäljningen och marknadsföringen av Interactive City, kundföretagen och deras varumärken."

magnify360 erbjuder en webbaserad plattform, kallad magnify360 Platform, som automatiskt skräddarsyr varje besökares upplevelse av Interactive City baserat på deras online-beteenden, behov, personlighetstyp och andra parametrar. Genom att kunna ge varje användare det mest relevanta innehållet för att möta just deras behov, skapar Interactive City högre engagemang, interaktivitet och transaktioner.

- "Detta är ett banbrytande samarbete som skapar en bro mellan två av de mest spännande områdena inom dagens teknik", säger Lars-Erik Ottenvall, VD för ICYou."Med magnify360, kommer Interactive City att revolutionera detaljhandeln online genom att förse varumärken (kundföretagen) med en unik förståelse av vem deras kunder är och hur dom beter sig och handlar på nätet."

Förutom att förbättra användarupplevelsen, kommer magnify360:s plattform leverera viktiga data till detaljhandeln. Genom att tillhandahålla anonym information om enskilda konsumenter och samanställa deras shoppingvanor, skapas leads hantering i realtid som möjliggör en koppling till kundrelationsdatabaser (CRM), e-postsystem och skräddarsydda marknadsförings kampanjer.

Interactive City kommer att erbjuda affärsmöjligheter för fastighetsbranschen inom såväl verkliga som virtuella fastigheter, detaljhandel och andra företag, samt networking och dating. Invånarna kan forma sina avatarer baserat på hur dom ser ut i verkligheten vilket ger dem möjlighet att besöka butiker och prova kläder och göra affärer på ett liknande men smidigare och bekvämare sätt än i den verkliga världen.

För mer information besök www.icyou.se

Presskontakt för ICYou är:

Pelle Axeland

p.axeland@icyou.se

Om magnify360:

magnify360 tar verklighetens en mot en personlig integrering till onlineanvändarens upplevelse. Baserat i Los Angeles, CA, magnify360 erbjuder en software-as-a-service (SaaS) plattform som möjliggör för webbsidor att anpassa sig i realtid till beteenden och behov av individuella besökare. magnify360:s Platform kombinerar beteende riktmärken, multivariabla tester med att förutseende beteendemönster som maximerar prestanda för marknadsföring på nätet. Världsledande företag som bland annat, Intuit, Citrix Systems, HSBC Bank och ICYou har förtroende för att magnify360 kommer att öka besökarnas engagemang och förändra deras konsumtionsmönster samt minska detaljhandelns kostnader.

För mer information om magnify360, besök www.magnify360.com eller ring +1 866.861.8878
Presskontakt för magnify360:

Megan Schwartz