Universal Music Sweden

Ida Redig aktuell med nya singeln ”Du Står Kvar”

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2015 09:00 CEST

Ida Redig är artisten, musikern och producenten som ständigt skapar musik på sitt eget sätt. I den egna studion i Göteborg, utrustad med hennes val av teknik gör hon låtar på både svenska och engelska. Musiken handlar oftast om kärlek och nya låten ”Du står Kvar” är inget undantag, den handlar om oändlig kärlek, att älska någon tills man dör.

"Jag älskar att skriva låtar om kärlek, det är det jag gör, det är min grej. Jag älskar kärlekens uppgångar och fall, kärlekens motgångar och medgångar, ängsligheten, vreden, passionen, gränslösheten, något vi alla upplever men på sitt egna sätt. Alla har sin historia, sin fantasi. Det är ett privilegium att få kunna sätta ord och en känsla på det. Vare sig det är ord på svenska eller engelska.”

Tidigare i år släppte Ida Redig EPn ”I Will Fight That Man. I Will Fight Anyone” som hyllades av kritiker och singeln ”It Ain’t Easy” som har spelats flitigt på radion under hela sommaren.

Den ständige musikskaparen Ida är redan i full gång med skapandet av en ny EP. Den 28 augusti släpps singeln ”Du Står Kvar” som är första smakprovet från kommande EPn ”Jag Borde Älska Dig Tills Jag Dör” som planeras släppas under nästa år.

Hemsida: http://www.idaredig.com/

Facebook: https://www.facebook.com/idaredigmusic