Veolia Transport

Idag är spåret fritt – Veolia utökar tågtrafiken Malmö - Stockholm

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2010 11:57 CEST

Idag den 1 oktober upphör SJ:s monopol på de lönsamma tåglinjerna i Sverige. Veolia Transport satsar nu på daglig trafik från måndag 4 oktober mellan Malmö och Stockholm.

- Från 1 oktober blir det konkurrens på lika villkor för samtliga järnvägsbolag. För att möta efterfrågan bland kunderna utökar och Veolia Transport till daglig trafik, säger Marco Andersson, ansvarig för Veolia Transports fjärrtåg.

Tidigare har Veolia Transport endast haft möjlighet att bedriva dagtågstrafik från fredagar kl 12.00 till söndagar 24.00. Nu blir det alltså möjligt att köra trafik oavsett tid i veckan.

Trafiken utökas måndag – torsdag med avgångar på eftermiddagarna från Stockholm 15.38 och från Malmö Syd 15.13. Dessutom satsar Veolia Transport på nattåg även på torsdagskvällarna från både Stockholm och Malmö. Nattågen går dessutom över Helsingborg, som är en ny marknad för Veolia Transport.

-Våra nattåg på söndagskvällarna har varit mycket populära och vi vill nu utveckla trafiken med avgångar även på torsdagarna. Det innebär att resenärerna kan få en långweekend i Stockholm eller i Skåne, säger Marco Andersson.

Veolia Transport tillämpar fasta priser oavsett när du bokar. En resa Malmö – Stockholm kostar 369 kr för vuxen. Rabatter finns för ungdomar under 26 år, studenter och pensionärer. Måndag – torsdag och lördag reser dessutom 2 vuxna till priset av 1 i sittvagn.

För mer information om tidtabell och priser, se www.veolia-transport.se eller kontakta Veolia Transports pressjour 0770-33 11 33

Fakta om Veolia Transport Sverige

Veolia Transport driver persontrafik på entreprenad åt Rikstrafiken, länstrafikbolag, kommuner och landsting i hela Sverige. Vi är Sveriges största operatör inom persontrafik. Varje dag åker cirka en miljoner resenärer med Veolia Transport i Sverige. Säkerhet, pålitlighet och service är prioriterat i vårt arbete som sköts av 5 000 medarbetare. Veolia Transport har bedrivit persontrafik världen över sedan 1911 och finns idag i 30 länder. www.veolia-transport.se